kisah hidup gadis nakal

Wednesday 28 March 2012

kaseh ibu hingga syurge .

ak yg nk merepek hari ney ye,,,;D
S'benar ye xtahu pon ap yg ak bebel kn hari ney . tpi tangan ak ney gatal nk taip blog r .
korang ade ibu ? mst la ade kan . semua org ade ibu dalam dunia ni .
xde ibu xde la kite kan .cume beza dy skrg . ibu aku da pergi . dy g juh . dy pergi kat sisi ALLAH . 
Hopely dy bahagia at snew . u'LL yg kt lua snew yg stil yg ade ibu kt sisi 2 . untung sgt2 .
korang jage la ibu korang bek2 . nnt jgn bile ibu krg da xde br krg nk nages . jgn la cam 2 . 
ak yg da xde ibu ney . bile tgk ank2 yg x hargai ibu dyeorg . ak pelik . x reti nk b'syukur ke . 
korang thu . perkare yg plg sakit dlm dunia yg pnh ak asew . Adala when ak tgk mama ak m'hembuskan nafas t'akhir . mse 2 ak juz mampu nages . org keliling ak juz mampu cakap .SABAR . 
tpi cam mn ak sebagai ank nk saba bile tgk org yg paling ak cyg dlm dunia ney da x b'nyawe . 
ak hanya mampu pgg tubuh mama ak yg x b'nyawe . mse 2 . mama ak da xle b'ckp . mama ak da xle nk sentuh ak . mama da xle pndg ak . hanye jasab mama ak je yg ade kt c2  .
aku m'nages air mate darah skali pon . Mama ak da xde . dy x kn kembali . 
aku la org t'akhir yg berbual dgn mama ak sebelum dy koma .aku lap kn badan dy , aku teman kn dy kt wad . aku tido kt kaki dy .ak xsangke rupe 2 la mlm t'akhir dy kt dunia ney . dy kejut ak bgn subuh . dy srh ak solat . mndi .sarapan .
 AKU XSANGKE 2 KALI TERAKHIR AK BERCAKAP DENGAN INSAN YG BERGELAR MAMA ;'(
ak xsempat mntk ampun dgn mama ak .ak xsmpt nk bg thu dy yg ak cyg sgt2 kt dy . 
ak x smpt nk bg thu yg ak bangge jadi anak dy .
ak xsempat nk bg thu dy yg ak bahagia sgt dpt ibu yg bek cam dy .
ak x sempat ucap trm kaseh sbb m'jadi ibu yg terbaek untuk ak selama ak berada kt dunia ney .
ak xsempat wat semua 2 .
 AKU HANYA MAMPU SEDEKAH KAN ALFATIHAH UNTUK MAMA . 
ak kongsi ney , sebab aku nk mohon kt semua .
if ibu korang still ade 
please, please . please . jge haty ibu korang sementare dy masih ade . jgn sakiti dy , bahagia kan dy .
qaseh ibu hingga syurga kawan2 .


2 comments:

Nur Syarafina Abd Aziz said...

Jazakillahu khairan kathira eina for the very gentle reminder for us :)

ingat 3 saham akhirat kita:
1. Anak soleh/solehah
2. Amal jariah
3. Ilmu yang diajarkan

InshaAllah cik mah bahagia di sana bersama Pemiliknya andai anak-anak nya kini mengasihi Pemiliknya :)

Allahualam

Tcare sis!

LiNaLiNo said...

thank kak ina atas ingatan yg xpnh henti2 .
insyallah kak :)